6/1-11 Dag 130

Hejhej!

Så kom äntligen dagen och nu kan jag äntligen få klassa mig som sambo och bloggar nu från VÅR lägenhet :) Underbart. Vi har just avnjutit den fösta lagade middagen i lägenheten, det va gott :) Men nu tänkte jag att vi skulle se tillbaka på förra året och jag ska göra en års summering.

JANUARI


2010s första dag spenderades i ladugården hemma hos Erik, vi hade då vart ett par i ca 1 ½ månad.


Jag hade också praktik, dels hos Tord på kennel Line sam, kenneln där Disa kommer ifrån. Jag hade även praktik på Ica nära i Holsjunga. Jag drog också ut en tand i Januari, mitt fram ;-)
Men det viktigaste med hela Januari måste ju vara att jag tog mitt körkort! Närmare bestämt den 28 Januari, vilket betyder att jag snart firar ett års jubileum med mitt körkort :-) En av de bästa sakerna jag någonsin klarat av/skaffat.

FEBRUARI

I Februari åkte jag tillbaka till skolan för att räkna färdigt Matte B och även påbörja Jägarexamen. Matten gick väl inte fort framåt men med hjälp utav min älskling gick de trost allt framåt. Jag och Anette åkte också på världens sämsta modell för en dag, det var fest på kvällen och den festen resulterade i att jag blev sketfull, jag hade både stressat hela dagen och inte ätit någonting. Jag hann bara på i mig en stark cider och en Tequila och tur var väl de för annars hade jag väl dött av alkoholförgiftning eller nått med tanke på hur vinglig jag blev på de. Köpte också tyg till min balklänning denna månaden :) Mamma hade ju tänkt börja i tid, så blev det ju inte ;)



MARS

Den 1:a Mars kuggade jag fösta jägarexamensprovet men den 8:e klarade jag det :-D, hade 14 fel av 70 :-(
Köpte min underbara system kamera. Den 19:e Mars fick Emma & Joakim sin lille Oscar :-) Jag jobbade även med Anette i kostallarna denna månaden och det gick ju, hum, inte jätte bra ;-)



APRIL

Jag började köra på med matten ordentligt som legat på is ett tag. Den 16:e tog jag, Erik och hans moster Karin årets första dopp, härligt och uppfriskande, mest det sistnämnda. ;-) Jag prövade också att gå på pulverdiet men när svärmor tar lite illa upp om man inte äter fick jag börja äta vanligt igen, iallafall kan man ju skylla på det. :-P De första lammen kom också i April.



MAJ

Var månaden då jag för första gången i livet var på Lygnevi. Hade praktik hemma hos Erik ;-) Mycket smidigt må jag säga men det var ju direkt inget latande, eller jo när vi skulle plocka sten fick jag bara köra lastmaskin och slapp springa och plocka upp stenen ;-) Gjorde det sista på Eng C också. Gjorde klart hela Matte B. Blev av med tandställningen i överkäken den 25 Maj och gick sedan på bal med min älskade man den 26 Maj.



JUNI

Klarade läkemedelshanteringskursen, åkte till Liseberg med klassen för sista gången, spelade paint ball med klassen och festade hejdlöst sista kvällen med klassen. Sen så tog jag Studenten! En av de största dagarna i mitt liv, steget ut i stora världen efter tre år innanför segerstads trygga väggar! Både tårar och skratt men dagen var underbar! Började världens bästa jobb i hemtjänsten i frölunda och jobbade där hela sommaren.



JULI

Bestod mestadels av jobb, jobb och jobb. Var också på bröllop mellan Anna och Nils, var på Liseberg med älsklingen, fyllde hela 19 år och har nu ångest inför 20 års dagen.



AUGUSTI

Började Augusti, eller närmare bestämt den 3 Augusti med att krocka en liten älg, som tur var bara en årskalv men stor nog att skrämma livet ut mig och pajja lite lyktor och buckla till bilen lite, men inget allvarligt. Dock får man väl säga vila i frid till älgen som dog utav krocken. Den 10 Augusti föddes min bästa vän Jenny och hennes pojkväns underbara Alice :-) Jag och mannen var på vår första mini semester tillsammans vi åkte till Varberg och var där i 4a dagar, dock blev de inte så bra eftersom det var då vi fick veta att vi skulle få spendera hösten på varsitt håll. I slutet av Augusti var vi iväg på High Chapparall några dagar med några kompisar. Sen den 30 Augusti närmare bestämt 130 dagar sedan så började Erik på Alnarp. Jag började också hoppa in inne på Östrabo.

SEPTEMBER

September var kantat av massa känslor, vi skulle kolla på en lägenhet i andra hand men det var ingen bra känsla alls så vi drog oss ur. Jag anmälde mig till min kurs :) Jag röstade i valet för första gången. Och så jobbade jag lite grann.



OKTOBER

Vi kollade och fick lägenheten i landskrona och lyckan var (och är) total! Vi var på första storfesten (Kostymboston på Alnarp) tillsammans jag och mannen och var ursnygga :-P Var på lantbruks Elmia och träffade massa Segerstad folk :-)



NOVEMBER

Vi köpte bil tillsammans, firade ettårs dag med VIP och Sushi ;-) Sen så fyllde brodern och systern år. Och ja sen vet jag inte så mycket mer vad som hände i November. Jo förresten Tomas kom ju till gården också ;-)



DECEMBER

Först så var det lilla julafton med Lygnekil och familjen och så va de den där misslyckade Lucia festen hos Anette ;-) Sen så firade jag Julafton för första gången utan min familj, men med min älskling och julen var mycket bra. Sen så var de ju nyår och ja det kunde blivit fantastiskt underbart, men så blev det inte. Jag låg och spydde och kollade på tv tillsammans med min man och var vaken till 00 och sen somnade jag som en stock.


Nu ser vi fram emot nya tag 2011 och att det ska bli ett fantastiskt år!

/Stackeboon

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som ett mycket händelserikt år, mer än va mitt va iaf :P töligt som f-n! :O

Hoppas att 2011 bjuder på mycket gott och mer spänning än va dryga 2010 gjorde... ;)



Häls.

Linda, Crossy & Vizzla <3

2011-01-06 @ 22:08:03
URL: http://tandattacken.bloggplatsen.se
Postat av: Nico

Vad kul att ni äntligen har fått flytta in i er lägenhet! Jag hoppas att 2011 blir jättebra för dig och Erik och att ni kommer att trivas i eran nya lägenhet :)

2011-01-07 @ 18:28:53
URL: http://plaettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0