30/9-10 Dag 32, 698 dagar kvar

Napp, vi har fått napp! Kan ni förstå det??

Efter flera månaders sökande har vi fått napp på FÖRSTAHANDS KONTRAK. Detta är helt otroligt, jag ska inte spela upp mig för mycket eller hoppas allt för mycket men visst hoppas man endå! Jag satte mig igår ner för att göra ett sista försök och började ringa fastighetsägare i Landskrona (3,5 mil från skolan). Jag fick då tag på världens underbaraste kvinna! Hon tog mig på allvar och berättade att det precis satt ut en etta som på 35 kvm, Hall-Sovalkov-Vardagsrum-Toa-Kök, hyran skulle ligga på ca 3400 kr. Kanon! Nu hoppas vi verkligen verkligen på att den ser bra ut, vi ska kolla på den på Tisdag. :D

Det blir mycket att göra nästa vecka, ska jobba kvällen Mån, Tis, Ons och Tors, vilket betyder att jag och Erik får åka till skåne på Tisdag morgon och när vi kollat lägenheter/lägenheterna så får jag åka hela vägen tillbaka och jobba. Jag vet egentligen inte om man tjänar så mycket på det men det är iaf skönt att ha en liten inkomst om det nu blir flytt. Trevligt att jobba med människor också.

Sen på fredag ska jag ner igen för då är det "kostymboston" som det kallas, man ska tydligen vara hyffsat finklädd så det blir till att åka och handla lite i helgen också.

Sen så har min älskade vän och extra syster Jenny varit här idag tillsammans med sin mamma och så nykomna dotter lilla Alice. Så sööt! Det var otroligt roligt att träffa Jenny också, skönt att få prata av sig med någon man verkligen litar på och som lyssnar.

Sen nu när de har åkt hem har liksom proppen bara ramlat ut, jag bara känner att jag säckar ihop, har inte ätit ordentligt på hela dagen och dessutom har jag då jobbat. Ingen jobbig dag på jobbet men ändå saker att göra hela tiden. Man blir otroligt trött av att passa upp personer hela tiden, även om arbetet är otroligt givande. Men som sagt nu har liksom proppen gått, jag hade velat vara hos min man, krypa upp i hans famn och bara ta det lungt. Kyssa honom ömt och sedan gosa ner oss i soffan och kolla på en bra film och bara mysa. Men det får bli imorgon :)

Älskar min lilla fluffboll :)

Snart har vår lilla familj ett eget hem, Hoppas!

Håll tummarna för oss!

/ Stackeboon

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul, hoppas verkligen att det går vägen nu :)

2010-09-30 @ 21:19:30
URL: http://annasjovall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0