21/10-10 Dag 53, 74 Dagar kvar

Hejhopp!

Igår va det en helt underbar morgon/förmiddag, jag och min prins firade 11 månader tillsammans, kanske inte så speciellt att fira men det va en av de få månadsdagar vi faktiskt var tillsammans på :) Vi eller ja han hade planerat mysfrukost eftersom han inte började innan ett och då skulle jag åka hem. Så vi fick en fantastisk morgon tillsammans :) Sen så blev jag väldigt förvånad, innan jag ens hunnit upp så skulle mannen gå och handla mjölk till frukosten, visst blev jag förvånad för han brukar inte vara så pepp på att gå och hanlda iallafall inte själv. Men jag tänkte inte mer på det så jag började med frukosten, när han sen kom tillbaka hade han med sig en väldigt vacker bukett med vita roser och gissa om jag blev glad! Glädjen sitter fortfarande i idag. :D

Men något som dock inte är lika glädjande är min rygg, jag har ingen aning om va jag har gjort! Inatt bara de kom, jag vaknade runt 4 på morgonen och hade skit ont, och jag får inte bukt med det! Jag tog värktabletter så jag kunde somna om, sen sov jag fram till typ 9 och då gick ja och duscha för att se om de blev bättre med lite varmvatten och hård stråle som masserade nacke/ryggen och det blev väl något bättre. Sen så tog jag värktabletter igen men det vill verkligen inte hjälpa denna gånge, jag tror de enda är att lea upp den igen, vi får se hur de går.

Jag har också funderat en hel den, i förrgår var vi och pratade med personerna  som erbjöd oss en lägenhet. Jag kände varken bu eller bä. De var väldigt trevliga, men jag tror inte jag vill. Den kostade ju trots allt 5000 i kallhyra. Och huset verkade rätt gammalt, och lägenheten var el-uppvärmd. Det kommer bli rätt stora summor i vinter om man ska värma utt hela den (ca 80 kvm med  högt i tak!). Så jag tror nästan att jag tycker vi ska nöja oss med det vi har, vi har ju en lägenhet och har skrivit på papprerna, visst detta låg på landet och kanske skulle passa oss bättre men det kan ju ha varit kul att testa å bo i stan någon gång. Och sen tycker jag den andra hyran är för dyr för att nöja sig. För tar vi den andra lägenheten letar vi inte mer, då är vi nog fast. Men fast med en sån hög hyra är inte vettigt, visst den andra lägenheten är också dyr men där kommer vi inte nöja oss utan då vill vi ju komma närmare, så jag tror att jag har bestämt mig. Men sen får vi se vad jag och min blivande sambo kommer fram till.

Anledningen till att jag åkte hem redan igår var att jag skulle jobba, skönt å få jobb men igår var det riktigt jobbigt. Åh en annan sak som jag är väldigt glad över också! Jag slipper läsa Nk B (ett av behörighetskraven för att bli sjuksköterska) Jag har tydligen redan den! SKÖÖÖÖNT :D Amanda väckte tanken genom att skriva att hon hade behörigheten för Nk B när hon sökte djursjukvårdare så jag ringde programrektorn på stora segerstad och skulle fråga men ja hon trodde inte men hon visste inte, så jag mejlade Gunilla och hon talade om för mig att så va de visst, jag hade Nk B men va jag osäker skulle jag ringa Universitetet, så jag ringde UMEÅ Universitet, och där sa hon att jag kan va helt lugn att jag hade behörigheten att söka in. Visst är det coolt! Jag är behörig att söka till sjuksköterska! Detta är bara början, nu får vi se hur de slutar :D

Älskar verkligen min man, de senaste året har han gjort mig till den lyckligaste i världen <3


/ Stackeboon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0