3/12-10 Dag 96, 31 Dagar kvar

Hejsan!

Laxen på rotfruktsbädden igår blev en fantastisk succé tänkte dela med mig lite av receptet :)

Jag tog:

4 Potatisar
1 Mastodont morot
1 Paket mini majs
4 Laxfiléer

Sen kan man ju självklart variera rotfrukterna (Jag hade ett ganska tunnt utbud hemma) också hur mycket man tar. Detta räckte ungefär till mat för 2 per och ca 1 ½ Matlådor till dagen efter (Beroende på hur mycket man äter, hade vi lagt till en laxfilé till hade vi fått två matlådor).

Jag skivade potatisen och moroten lade på en plåt tillsammans med majsen och hällde lite olja över och saltade. Jag satte in i ugnen på 200 grader och lät dem stå i ca 30 min. Sen så tog jag ut "rotfrukterna" och lade filéerna uppe på dem, saltade och pepprade dem och satte sedan in plåten igen och lät dem stå inne ca 20 min till. Så att laxen var riktigt färdig. Sen så gjorde vi en liten sås på smaksatt Créme fraich (paprika & chili) och turkisk yougurt. Utlåtandet blidde kanon och mannen verkade verkligen tycka om det, det gjorde jag också för den delen. Men att göra det var faktiskt väldigt enkelt :)

Så lite matlagningstips kunde vi klämma in mä ;)

Jag kan behöva sånt ibland, variera mig lite. Annars blir det bara att man står och lagar samma gamla mat varje dag ( exempelvis korvstroganoff )

Nä nu ska vi faktiskt laga lite mat tillsammans för mannen är redan hemma, det ska bli något med grytbitar av nöt. Vi får se hur detta ter sig, hum hum. Sen så ska vi åka och se på bio inne i Lund, mys :)

/ Stackeboon

Kommentarer
Postat av: Nico

Låter jättegott, får jag laga med Klas någon dag :)

2010-12-03 @ 17:55:40
URL: http://plaettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0