29/12-10 Dag 122, 5 + 2 dagar kvar

Hejsan!

Nu vart det allt ett bra tag sen jag var inne här, men jag har helt enkelt inte hunnit med, sen vi flytta hem Erik har allt bara gått i ett! Jag kan försöka lite smått att komma ihåg vad som hänt de senaste dagarna:

Jo vi kom ju hem till Erik den 22:e och ägnade oss i stort sett bara åt att vila, så vi sov ut ordentligt och sen så åkte jag hem för att jobba lite kväll den 23:e.

Den 24:e var det ju såklart julafton :) Den firades med Erik! Mycket trevligt, började med att gå upp klockan 7 för att gå ut och jobba vid 8, jag måste nog erkänna att julaftons morgon är väldigt mysig när man får gå ut ibland kossorna och kolla på söta nyfödda kalvar :) Sen så gick vi till Eriks moster Karin och doppade i grytan, mums :P Sen gick vi upp till husen och kollade på Kalle Anka! Sen så kom Eriks släktingar på gården upp och åt julmat sen öppnade vi julklappar och åt gröt :)

Den 25:e åkte vi hem till mig för att fira lite efter jul med min familj, där fick vi öppna ännu fler julklappar ;) Sen på eftermiddagen åkte vi till skene och bowlade hela familjen, jag total förlorade! :( Men men livet går vidare. Sen åkte vi hem och hade lite sådär ensam myskväll för ingen av oss kännde för att engagera oss i om det hände någonting :P

Den 26:e På annandagen så kom det en annan familj hem till Erik som vi träffade på annandagen förra året detta var också väldigt trevligt med mycket prat och spelande :)

Den 27:e skulle jag och Erik "bara" åka in till Borås för att handla lite i några timmar, men på halva vägen till Borås fick jag Sms från min kära vän Corneliis och rutten ändrades till Ödeshög istället :D Mycket trevlig visit med lite bäbis mage kännande :P Så myspys. Och allt var precis som vanligt :) Underbart! Och Cornelias underbart trevliga föräldrar, ja jag kan ju lungt säga att de extra 15 milen helt klart var värt de!

Den 28:e var också lite som en slappdag och med det menas jobb i ladugården :P Eller ja jobb och jobb lite smått gå runt och mysa lite :P

Och idag har det, hum, hänt ganska så mycket...

Det började när klockan ringde 04,45 för det kunde ju omöjligt vara tid för att gå upp redan då! Jag hade ju inte ens hunnit somna.. Fan tänkte jag sen ställde jag om klockan, och sov fram tilll 05,00 och började gå upp klä på mig osv. Satte mig i bilen och kollade på temp mätaren 18-, fy va skönt att jag iallafall var i bilen som startade utan några som helst problem. Men efter kanske 1 km på 156:an hände de, *PIP;PIP;PIP* Och så tändes Oljelampan! J***A F*******DE HE***TE.. Och lite mer sånna där fina ord och ringde sen till min fantastiskt underbara man som kom och hämtade upp mig och körde mig till jobbet, dock var det rätt läskligt (och förbannat kallt) att stå där själv på 156:an med massa bilar som kör som tokar förbi. Men jag kom till jobbet i tid, väldigt trött, men annars har jobbet varit skojj och dagen har gått väldigt fort. Sen gick jag till mormor och morfar för att vänta på att mamma skulle kunna hämta mig efter jobbet, eftersom jag var utan både bil och nycklar och ingen var hemma.

Sen kan det ju hända att ni undrar varför det står 5 + 2 dagar kvar där uppe, jo det är för att Biskopen bostäder ringde och sa att ugnen hade gått sönder och vi fick välja om vi ville ha en ny ugn eller en gammal och få den direkt, vi valde såklart ny ugn och flytta in två dagar senare. :) Så nu har vi bokat släp och flytten sker om exakt en vecka från idag :)

Sen så när man bloggar ska man ju ha en årssummering har jag förstått, men det får bli när vi är redo och inflyttade i lägenheten och jag har min dator med alla bilder :P Innan dess har jag nog inte tid, ska jobba imorgon med.

/ Stackeboon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0